torstai 21. maaliskuuta 2013

Puddingit


Moikka!
Edelleen sänky-sohva akselilla liikutaan :( 
Mutta jotenkin silmät on jo paremmin auki kuin eilen, ehkä tää alkaa jo menee ohi! :) 
Mua ahdistaa, etten oo tehny mitään liikuntaa sen sunnuntaisen aamukävelyn jälkeen! On jo sellanen olo, että kyykyjä tarvittais :)
 Mun täytyy olla kahden tunnin päästä lääkärissä ni voisinkin kirjottaa noista puddingeista nopeesti, että ehdin, kun eilen meni tunteja siihen Lefkas juttuun, vaikka ei uskois kyllä :D :D

Mulla oli aikaisemmin Mannisen suklaa puddingia (tilattu Massilta mutta ainakin täällä Life-kaupoissa oon nähny niitä myös). 
Se oli alkuun erikoista. En ollu aikaisemmin maistanutkaan mitään puddingeja enkä varmaan edes proteiinjuomia tai muitakaan, niin onhan se tietty ensin vähän erillaista kun kaupan vanukkaat :D

Mutta kyllä siihen tottui. Siinä on vähän suolainen maku, mutta ihan hyvää se on :) 
Mulla loppus se nyt joku aika sitten, niin en ihan tarkkaan muista mutta varmaan hiukan enemmän laitoin nestettä mitä ohjeessa. 


Kun toi loppus, tilasin pitkän harkinnan jälkeen Mannisen Valkosuklaa-mansikka puddingia. VIKATIKKI! Kahteen kertaan on sen syöminen ainakin toistaiseksi jääny. Jotenkin en tykkää. Jos siitä sais makeutta pois niin voisin kuvitella että se olis vispipuuro ja sitä kautta hyvää mutta sinne asti en oo ihan päässy :) 
Ehkä puolukka-aikaan muutama puolukka joukkoon ja uus yritys. Inhoon vaan puolukoita  mutta tässä kohtaa ne taitaa olla ainoo toivo :)

Nesteitten ja jääkaappiajan kanssa kannattaa olla tarkkana, ainakin näissä puddingeissa mistä seuraavaksi kerron:

Eli Fastin puddingit mistä nyt puhutaan paljon joka paikassa.
Mulla on caramelia ja minttusuklaata.
Ja mun mielestä näiden sekottamisessa täytyy käyttää vispilää. Toi manninen menee ihan lusikallakin sekasin mutta nämä ei. Ja neste kannattaa mitata. Tai itte tykkään aika juoksevasta ja liukkaasta koostumuksesa :)  Ekat kerrat laitoin ohjeen mukaan 1,5dl ja varmaan vielä maitoa ja että mitä liisteriä siitä kiposta löytyi :D  

Nykyään oon löytäny mulle optimaalisen sekoitus suhteen :) 
Laitan 140g vettä ja 60g maitoa (jos käytän maitoa) ja sen 30g puddingia. Sekoitan vispilällä ja sen on mulla yön yli jääkaapissa.
Jos en laita maitoa laitan joku 160g  vettä. Sitä en oo enää niin mitannu ku yleensä teen pelkkään veteen ja joku kerta se on löysempää ja toinen kerta tiiviimpää. Mutta pidän aina kauan jääkaapissa, jos en yötä niin tunteja, ohjeen mukaisen 5 min jälkeen en söis, tosi jauhosta!
Ja purkin koko missä se on vaikuttaa myös sen juoksevuuteen (mulle ainakin oli yllätys :D ).
Ja niinkun on sekoituksista monessa paikassa todettu niin toimii! Myös minttusuklaa caramel sekoituksena :)


Noitahan löytyy Fastilta vielä suklaa ja valkosuklaa. Suklaata vois ainakin maistaa, valkosuklaasta en oo varma ton Mannisen fiaskon jälkeen :D

Manniselta löytyy lisäksi banaani-toffee ja 
vanilija. Vähän kyllä harmittaa toi valinta! Mutta ajattelin, että kun mulla on toi Fastin caramel niin banaani-toffee olis melkeen niinku sama. Ja vanilijasta en muista miks päädyin tohon valkosuklaa-mansikkaa, kai kun siinä oli mansikkaa tai jotain. 
No kai sekin syödyksi tulee, vaikka sitä on 1kg :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti