maanantai 18. maaliskuuta 2013

Ko Lipe

Heippa!
Tänään voisin piristää tätä kipeältä tuntuvaa päivää vaikka pienellä jutulla Lipestä.
Thaimaan Ko Lipe on (tosi) pieni saari aika lähellä Langkawia, vähän niinkun Langkawin yläpuolella.

Oltiin siellä ikävä kyllä vain kolme päivää 2012 tammikuussa. Saarella ei ole autoja vaan joitakin mopoja, mutta suurimmaksi osaksi siellä kävellään ja kävellen pääseekin melkein joka paikkaan.

Pattaya beach on ehkä vähän niinkun pääranta, ja sinne veneetkin tulee/lähtee ja siellä on se immigration-mökki. Meidän aikana tällä rannalla oli helpoin uida.

Snorklailua 5 metriä rannasta :D :D :D
Pattaya beach













Sunset rannalla oli jonkun verran kiviä pohjassa ja ne tuntui ihottavasti mutta kiva ranta se silti oli.




Sunset beach



Sunrise rannalla oli eniten aaltoja. No ei nyt kyllä just näissä kuvissa :D :D




Viiminen aamu yritettiin saada hienoja kuvia auringon noususta mutta oli aika pilvistä :)



Tähän kohtaan lisätään, että pelkään haita ihan suunnattomasti ja ihan missä vaan, vaikka Suomessa uimahallissa, niin aallotkin ahdistaa mua kun ne peittää näkvyyden hetkessä ja pystyn enemmän kun helposti kuvittelemaan, että sen aallon mukana tulee valtava hai suu auki hampaat kiiluen.
Meidän yritys kiertää saari kanootilla päättyi surkuhupaisasti ensimmäisten ?? metrien jälkeen heti ensimmäiseen mutkaan kun oli hiukan aaltoja ja sain jonkunlaisen paniikkiporukiroilukohtauksen ja käännyttiin ympäri :DD

Katteltiin siinä pari tuntia koirien puuhailua vähän ennen seittemää aamulla.

Miten mä nyt en saanu tähän mitään kivoimpia kuvia, oon valinnu varmaan itteni ottamia kun mulla toi kuvauskulmasilmä on pahasti kehittymätön :D

Lipellä on paljon turisteja ja onhan se varmasti muuttunut paljon jos jotkut on käyny siellä joku 10 vuotta sitten mutta meistä se oli kyllä kiva paikka silti. Ei mua paljoo ne muut turistit häiritse kun oon ittekki turisti :) Ja tykkään siitä, että on paljon ruokapaikkoja ja muuta. Hieronnat täällä ei ollu kyllä hyviä! Tai ei ainakaan osuttu kertaakaan hyvään paikkaan.

Vesi oli kirkasta ja lämmintä. Kajakilla (vai kanootilla? Ihan sama :D) kun mentiin niin niin näki melkein koko ajan pohjaan noin 4-5m, syvemmällä en suostunut menemään. Paitsi siellä paniikkikulmassa ei näkynyt mitään pohjaa vaan karmeita aaltoja!
Sunset beachiltä oli helpoin ja kivoin lähteä kajakoimaan.

Ruoka oli hyvää niinkun mun mielestä Thaimaassa yleisesti on. Kanatikut oli tosiaan parhaita mitä oon syöny! No Bangkokissa oli kans kyllä hyviä :)

Pääkadulta, ei ehkä taaskaan mikään paras kuva.
Parhaat smoothiet tai shaket, en enää muista kummat vai molemmat :D
Ja vasemmalla olevassa grillistä sai parhaat kanatikut.

Hyvää tulista keittoa. Kalja ei oo mun :D Tais kyllä koko annos olla poikakaverin eikä mun :)
Laitetaan tän kipeyden piikkiin noi huonot kuvavalinnat, tai ei nyt huonot sinänsä tykkään kaikista kuvista tuolta kun voisin mennä uudestaan käymään siellä mutta olis niitä parempiakin ehkä ollu :)

Ja liikuntaakaan en ole tänään harrastanut. Tai no kävelin töistä kotiin, että saisin edes vähän aerobista kun en todellakaan olisi jaksanut mitään treeniä tai juoksua tänään. Toivottavasti nää finrexiinit toimii ja huomenna olis jo terve!


2 kommenttia:

  1. Pakko kommentoida, et ymmärrän sun hai-kammon. Mulla on ihan sama meinaa! Järvessäkään en pysty uimaan syvälle, kun tulee sellainen ahdistus vaikka tiedän et siellä ei mitään haita ole. Vitsailen aina itselleni ja muillekin, et oon nähnyt Tappajahai-leffoja liian pienenä.. /Hanne

    VastaaPoista
  2. :D :D ihanaa et on joku samanlainen :D ei oo aina helppoa kun tekis mieli uida vaikka missä mut ei vaan pysty. Ei auta vaikka olis kuin Suomessa ja joku 10mx10m lampi kyseessä :)

    VastaaPoista